Sehrin Yolu Speed Up Mp3 Дndir !FULL!
sigorta haberleri ile ilgili haberlerin hızlı bir şekilde alınması önemli bir husustur. Bazı durumlarda zaman kaybı yaşanması gerekmektedir. Aynı zamanda bu tarz haberler ile ilgili son zamanlarda oldukça azla bilgi kirliliği bulunmaktadır. Bu durum sebebiyle güvenilir kaynaklardan bilgi almak gerekmektedir. Birçok site bu konuyla ilgili haber paylaşımları yapsa da araştırıldığında konunun gerçekle bağdaşmadığı görülmektedir. Böyle bir sıkıntılı durum ile karşılaşmamak adına alacağınız hizmetin ve okuyacağınız haberlerin doğruluğundan emin olmanız gerekecektir. Sitemiz piyasa da bulunan haber akışı kirliliklerinin farkına vararak sizler için en güvenilir ve sağlam haber akışını sunmaktadır. Böylece sorunsuz bir şekilde risk olmadan istediğiniz haberi okuyabileceğiniz ve bilgi alabileceğiniz bir haber kanalına artık sahip olacaksınız. Okumuş olduğunuz haberin gerçek olduğundan emin bir şekilde yolunuza devam edebilirsiniz. Birçok sitenin yapmış olduğu gibi abartılı, yanlı veya taraflı haber anlayışını böylece unutmuş olacaksınız. Sizi ve ailenizi yakından ilgilendirecek olan bu önemli durumun site ve yönetim kadrosu olarak farkındayız ve bu durumu en doğru bir şekilde sizlere sunmaya kararlıyız. Böylece sizleri yalan ve abartılı haberlerden kurtarmış olacağız. Başka siteler tarafından okunma oranının artırılması için yapılan yalan haber anlayışına tamamen karşıyız ve bu durumla her zaman mücadele içerisinde bulunmaktayız. Anlaşışımız her zaman okurlarımızın lehinde olacak şekilde güncellenmekte ve yenilenmektedir.
Sehrin Yolu Speed Up Mp3 Д°ndir
161 görmemizi sağlamıştır. Cevap verilmesi gerekilen sorunun, hayatın yaşanmaya değer olup olmadığı konusu olduğunu söyleyen filozof, bu bağlamda felsefenin temel probleminin intihar olduğunu dile getirmiştir. Bunun dışındaki konuların, bu konu kadar önem teşkil etmesinin sebebi ise, bu eylemin sonucudur. Çünkü diğer konularla ilgilenenler, bu düşünceleri uğruna ölümü tercih etmemişlerdir. Camus ye göre hayatın anlamlı olup olmadığı konusu ise, saçma ile ilgilidir. Öncelikle insanın yaşamış olduğu hayat içerisinde her an karşılaşabileceği saçma duygusunu ele alan filozof, hayatın monoton olmasını, zamanın sürekli akıyor olmasını, dünyanın insanın soruları karşısında sağır ve dilsiz olmasını, en önemli konu olarak ise, insanın ölümlü olması bilincini, bu duygunun kaynakları olarak sıralamıştır. Camus ye göre saçma kavramı, saçma duygusu gibi her an yüze vuracak kadar açık seçik bir kavram olmamakla birlikte, saçma duygusunu fark eden insanın ulaşacağı ilk hareket noktası olarak karşımıza çıkacaktır. Saçma kavramının bilincine varan insan artık bu kavrama kopmamak üzere bağlanacaktır. Saçma kavramını bizzat varlığın kendisinde görmeyen filozof, bu kavramın dünya ile insanın ilişkisinden, daha doğru tabirle ilişkisizliğinden, dolayısıyla bilinçten ortaya çıktığını belirtmiştir. Bu noktada Camus, insanın tıpkı hayvan ve bitki gibi bu dünyaya ait olsaydı bir sorun kalmayacağını ancak bilincinden dolayı bu dünyaya ait olmadığını belirtmiştir. Demek ki saçma, bilinç ile dünya ilişkisizliğinden kaynaklanmaktadır. Bu bağlamda dünyaya yabancılığının ayırdına varan insan, saçma/uyumsuz durumdan kurtulmak adına çözüm yolları üretmeye girişecektir. Buradan hareketle insanın ürettiği çözüm yollarını, yani, intihar ve felsefi intihar kavramlarını ele alan Camus, bu çözüm yolları olarak sunulan kavramları açıklamış ve reddetmiştir. Bütün bu uyanışlar sonucunda kendi çözüm yolu olarak sunduğu başkaldırı kavramıyla takınılacak tavra ve yaşama ahlakına geçiş yapmıştır. Filozof, bütün eserlerinde de bu düşüncesini temellendirmiş ve açıklamıştır. Camus, saçma kavramını fark ettirdikten sonra şu soruyu sordurur; Dünyanın saçmalığından, hayatın anlamsızlığının ve ölüm bilincine vardıktan sonra ne yapmak gerekir? Bu hayatı terk etmek düşüncesinde, yani intihar fikrinde olanlar, sorunu kendilerince çözdüklerini düşünseler de Camus ye göre saçma kavramına direnmek yerine kaçış tercih edildiğinden bu durum yanlış ve korkakça bir tutum olacaktır. Bir başka anlamda ise intihar, saçmanın unsurlarından biri olan insanı ortadan kaldıracaktır. Bu bağlamda, saçma kavramına başkaldırı değil, aksine ona yenilmek anlamında olacaktır. Saçma karşısında insan intihar yerine hayata daha fazla sarılmalıdır. Dolayısıyla filozofa göre sorunun çözümü intihar olmayacağı açıktır. Felsefi intihar ise, umut etmek anlamındadır. Bu sefer de kaçış yolu olarak başka bir dünyaya geçiş arzusuna umut bağlamak gündeme gelecektir. Oysa insan, bu dünyanın bir gerçekliği olan saçmaya sıkı sıkıya sarılmalıdır. Saçmadan kaçma anlamında olan felsefece intihara sürüklenmemelidir. Çünkü kurtuluş yolu bu dünyada gerçekleşebilecektir. Camus ye göre, bütün bunların sonucu olarak insanın ulaştığı ilk kesinlik ise, başkaldırı kavramı olacaktır. Bunların bilincine varan birey, başkaldıran insan konumundadır. Başkaldıran insan öncelikli olarak kendi varlığını, daha sonrasında ise varlığının değerlerini ortaya koyacak güçtedir. Ancak unutulmamalıdır ki, saçma bir dünyada mutlak değerlerden söz edilemez. Bu bağlamda, başkaldırmanın ortaya koyacağı değerler de mutlak olmayacaktır. Bundan dolayı, her çağda başkaldırma nedenleri farklılık gösterecektir. Her ne Sayfa 142
225 kavramlarının öğretimi için önemli bir yere sahip olduğu düşünülen planetaryumların fen bilimleri öğretmenleri gözünden değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Yapılan çalışmayla düzenlenen bir planetaryum gezisine katılan fen bilimleri öğretmenlerinin planetaryumların fen kazanımları ve öğrenciler açısından önemi, planetaryumları nasıl bir ortam olarak tanımladıkları, planetaryumları derslerinde kullanma istekleri ve planetaryuma gezi düzenleyecek öğretmenlerin geziyi daha etkili kılmak için nasıl planlama yapması gerektiği konularındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. YÖNTEM Çalışmanın Deseni Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi; gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı, algıların ve olayların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir biçimde ortaya konmasına yönelik nitel bir sürecin izlendiği araştırma olarak tanımlanabilir (Fraenkel & Wallen, 1996). Bu çalışmada nitel araştırmanın desenlerinden biri olan fenomenoloji kullanılmıştır. Çalışma grubu Çalışmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Amaçlı örneklem araştırmacının ilgilenilen evrenin özelliklerini belirleyip bu özelliklere ait bireyleri seçmesidir. (Creswell, 2009). Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemleri arasından uygun durum örneklemesi kullanılmıştır. (Patton, 2002) öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmaya 18 kadın 8 erkek olmak üzere toplam yirmi altı öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin deneyim süreleri 8-25 yıl arasındadır. Tablo 1. Çalışma grubu fen bilimleri öğretmelerinin demografik bilgileri (n=26) Çalışma Grubu Demografik Bilgiler Deneyim Süresi yıl 15-25yıl Daha Önce Geziye Katılma Durumu Evet Hayır Verilerin Analizi Bu çalışmada içerik analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen ham veriler kodlama yapılarak, temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Bu çerçevede içerik analizi yoluyla veriler tanımlanmış, birbirine benzeyen veriler belirli kavram ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek yorumlanmıştır (Yıldırım & Şimşek, 2013). Araştırmacılar tarafından kodlama, tema ve kategori oluşturma işlemi yapılmış ve alanında uzman bir fen eğitimcisine kontrol ettirilmiştir. Kodlar oluşturulurken % 10 kuralı uygulanmıştır. Bu kurala göre en az beş katılımcının aynı ifadeyi kullanması göz önünde bulundurulmuştur. Katılımcılar K1 den K26 ye kadar kodlanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin geziye ait düşünceleri temalara göre kodlanmıştır. Bu tema ve kodlar tablolar halinde bulgular bölümünde sunulmuştur. Geçerlik-Güvenirlik Sayfa 206
235 Çalışmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Amaçlı örneklem araştırmacının ilgilenilen evrenin özelliklerini belirleyip bu özelliklere ait bireyleri seçmesidir. (Creswell, 2009). Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemleri arasından uygun durum örneklemesi kullanılmıştır (Patton, 2002). Bu amaçla, fenomenoloji deseninin amaçları doğrultusunda önceden planetaryum tecrübesi olmayan öğrenciler tercih edilmiştir. Yukarıda bahsedilen bilgilerden hareketle, araştırmanın çalışma grubunu öğretim yılı bahar döneminde Kayseri ilinde bir ortaöğretim okulunda beşinci sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 12 dir. Veri Toplama Aracı Veri toplama aracı olarak ortaokul 5.sınıf öğrencilerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki düşünceleriyle ilgili alan yazında göz önünde bulundurularak 3 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Sorular daha önce yapılan çalışmalar incelenerek araştırmacı tarafından katılımcıların planetaryuma yönelik düşüncelerini ortaya çıkarmaya yönelik oluşturulmuştur. Oluşturulan sorular alanında uzman bir fen eğitimcisi ve bir fen bilgisi öğretmeni tarafından incelenmiştir. Soruların öğrenci seviyesine uygunluğu, cevaplama süresinin yeterliliği ve ön yönergenin oluşturulması uzman fen eğitimcisi tarafından incelenmiştir. Katılımcılara cevaplama süresi olarak 40 dakika verilmiştir. Bu zaman dilimi içerisinde katılımcı bizzat çalışmanın başında bulunarak öğrencilerin soruları katılımcılarla öncelikle doküman analizi hakkında bilgi verilmiş olup, bu uygulamadan herhangi bir değerlendirme puanı almayacakları açıklanmıştır. Böylelikle düşüncelerini rahat ifade edebilmeleri konusunda araştırmacı tarafından cesaretlendirilmiştir. Verilerin Analizi Bu çalışmanın veri analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen ham veriler kodlama yapılarak, temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Bu çerçevede içerik analizi yoluyla veriler tanımlanmış, birbirine benzeyen veriler belirli kavram ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek yorumlanmıştır (Yıldırım & Şimşek, 2013). Araştırmacılar tarafından kodlama, tema ve kategori oluşturma işlemi yapılmış ve alanında uzman bir fen eğitimcisine kontrol ettirilmiştir. Kodlar oluşturulurken % 10 kuralı uygulanmıştır. Bu kurala göre en az beş katılımcının aynı ifadeyi kullanması göz önünde bulundurulmuştur. Katılımcılar K1 den K50 ye kadar kodlanmıştır. Bu analiz sonucunda beş tema oluşturulmuştur. Bu temalar; gezi hakkındaki düşünceler, Planetaryum ile okul dışı fen öğretimi, fen dersine yönelik duygu ve düşünceler, Planetaryum gezisinde öğrenilenler ile okuldaki öğrenmelerin kıyaslanması ve okul dışı geziler hakkındaki düşünceler şeklindedir. Her temanın altında bazı kategoriler oluşturulmuş, bulgular tema başlıklarına göre verilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin geziye ait düşünceleri kategorilere göre kodlanmıştır. Bu kodlar kategorilerle birlikte tablolar haline bulgular bölümünde sunulmuştur. Geçerlik-Güvenirlik Uygulama sürecinde anlaşılmayan sorular ve soruların tümünün cevaplanmasının önemi açıklanmıştır. Araştırmada doküman analizi kullanılmıştır. Ayrıca, dokuman analizindeki cevapları kapsamlı ve daha az kapsamlı olan katılımcılar arasından 5 kişi ile görüşmeler yapılarak veri çeşitlemesi ve katılımcı teyidi sağlanmıştır Çalışma da uygulanan dokümanlardan doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Uzun süreli etkileşim, uzman incelemesi ve doğrudan alıntılar kullanılarak çalışmanın iç geçerliliği sağlanmıştır. Araştırmada dış geçerliliği sağlamak için amaçlı örneklem seçilmiştir ve çalışma grubunun nasıl oluşturulduğu Sayfa 216 041b061a72